пʼятницю, 29 квітня 2016 р.

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2016/2017 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2016/2017 навчальному році
Малий П.М,
методист лабораторії
природничо-математичних
дисциплін ІФОІППО

Навчальний предмет «Інформатика» у 2016/2017 навчальному році вивчатиметься учнями 2-4-х, 5-8-х та 9-11 класів. Відповідно до листа Міністерства від 09.06.2016 № 1/9-296 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/5639-, а саме у:
·      9-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004  № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;
·      10-11-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834  зі змінами, внесеними наказом МОН України  від 29.05.2014 № 657;
·      6-8-х класах – продовжать вивчення інформатики за програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», складеною з розрахунку 1 година на тиждень. Звертаємо увагу, що в програму внесено зміни, затверджені наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня». Розвантажену та доопрацьовану програму розміщено на офіційному веб-сайті МОН України: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/;
·     2-4-х класах – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України  від 10.06.2011 №572, зі змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460:
·      наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»
·      наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
·                    для спеціалізованих шкіл (класів) з поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій, ліцеїв, колегіумів: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додаток 8 та (чи) інші відповідно до спеціалізації).



Початкова школа
У новому 2016/2017 навчальному році інформатика буде вивчатись з другого по одинадцятий клас. Таким чином буде завершено наскрізне впровадження предмета у ЗНЗ.
Наголошуємо, що для належної організації роботи в початковій ланці рекомендації щодо викладання дисципліни в 2-му класі за новою програмою наведено в додатку до листа МОН від 30.05.2013 №1/9-383 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладах».
Важливим аспектом у викладанні інформатики у 4-му класі є внесення змін до навчальної програми з інформатики наказом Міністерства № 1495 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»:
Основна школа
Звертаємо увагу на те, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти" у 2016/2017 навчальному році 8 класи загальноосвітніх навчальних закладів перейдуть на навчання за новими програмами для учнів 5-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програми вивчення інформатики в 5-9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти) розміщені та доступні на сайті МОНУ:
Для класів основної школи у 2016/2017 навчальному році продовжують діяти такі програми з інформатики:
1.                   «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.) із розрахунку 1 година на тиждень, яка передбачає, що учні раніше не вивчали предмета «Інформатика» (6-8 класи).
2.                   Навчальна програма «Інформатика. 5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу» (за ред. академіків НАПН України А.М. Гуржія та В.Ю. Бикова) призначена для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу. Її опубліковано в журналі «Комп’ютер в школі та сім’ї» № 6 за 2012 рік. Відповідно до цієї програми викладання предмета «Інформатика» здійснюється протягом 245 годин за рахунок інваріантної частини навчального плану, а саме у 5-7-х класах по 1 годині, а у 8-х та 9-х класах – по 2 години на тиждень.
Навчальні заклади, що обрали програму «Інформатика. 5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу» (2012 рік; автори: Г. Громко, Є. Іванов, В. Лапінський, В. Мельник, Ю. Пасіхов, В. Руденко), продовжують у 8 класі навчання за цією програмою.
Нова програма для 5 класу
Нова програма з інформатики для учнів, які вивчали предмет у 2-4-х класах, розміщена за посиланням
https://docs.google.com/document/d/1Vzejj1sKxBGJY4XbRPpz2CRGec70h6wwIEiMUg6as-I/edit. Цю програму у 2016/2017 н.р. будемо використовувати для викладання предмета у 5-у класі, враховуючи Розпорядження Кабінету Міністрів України № 338-р п. «Удосконалити навчальну програму з інформатики для 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з метою збільшення обсягу викладання основ алгоритмізації та програмування».
Звертаємо вашу увагу на особливості змісту навчальної програми для учнів 5-9-х класів, які вивчали інформатику у 2-4 класах:
-                   навчальна програма побудована лінійно-концентрично (зміст понять поступово розширюється і доповнюється). Лінійність реалізується шляхом ознайомлення  учнів з поняттями інформації,  інформаційних процесів, систем і технологій, інформаційної моделі та комп’ютерним моделюванням, операційною системою й прикладними програмами захисту та архівування даних, графічним редактором, текстовим і табличним процесорами, засобами створення та опрацювання публікацій, редакторами презентацій й об’єктів мультимедіа, системою управління  базами даних, сервісами Інтернету, поняттям алгоритму, базовими структурами алгоритмів, навчальним середовищем виконання алгоритмів. Змістова лінія «Основи алгоритмізації та програмування» є наскрізною для всього курсу. Концентричність реалізує ознайомлення учнів з поняттями інформатики і інформаційно-комунікаційними технологіями за всіма змістовими лініями на різних рівнях складності, поступово доповнюючи і розширюючи їх зміст залежно від рівня сформованості загальнонавчальних навичок, вивченого навчального матеріалу з інших предметів і вікових особливостей розвитку учнів відповідних класів.
-                   змінено розподіл навчальних годин між темами у порівнянні з попередньою програмою,
-                   змінено формулювання змістовних ліній навчальної програми,
-                   введено орієнтовний  перелік базових компонентів компетентнісних задач,
-                   видалено обов’язкові практичні роботи для виконання (роз’яснення МОНУ щодо орієнтовної кількості практичних робіт буде представлено в методичних рекомендаціях до початку нового 2016-2017 н.р.).
Змістові лінії
Було
Стало
1.      Інформація, інформаційні процеси, системи.
2.      Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.
3.      Комп’ютерні мережі, інформаційні технології створення та опрацювання текстових документів, графічних зображень, числових даних, об’єктів мультимедіа, комп'ютерних презентацій;
4.      Комп’ютерне моделювання.

5.      Основи алгоритмізації та програмування
1.      Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.
2.      Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.
3.      Телекомунікаційні технології



4.      Інформаційні технології створення й опрацювання інформаційних об’єктів

5.      Моделювання, алгоритмізація та програмування
Перелік необхідних програмних засобів:
Було
Стало
1.      операційна система з графічним інтерфейсом;
2.      клавіатурний тренажер і тренажер миші;
3.      програма для запису даних на оптичні носії;
4.      архіватор;
5.      антивірусна програма;
6.      векторний графічний редактор;
7.      растровий графічний редактор;
8.      текстовий процесор;
9.      редактор презентацій;
10.  редактор публікацій;
11.  програми для опрацювання об’єктів мультимедіа;
12.  табличний процесор;
13.  програма для створення карт знань;
14.  програми для опрацювання аудіо- та відеоданих і розробки потокових презентацій;
15.  онлайн-перекладачі;
16.  веб-браузер;
17.  навчальне середовище виконання алгоритмів;
18.  комп’ютерні програми для підтримки вивчення різних навчальних предметів.
1.      операційна система з графічним інтерфейсом;
2.      клавіатурний тренажер;
3.      тренажер роботи з маніпулятором «миша»;
4.      програма для запису даних на оптичні носії;
5.      програма — архіватор;
6.      антивірусна програма;
7.      векторний графічний редактор (можливе використання редактора, вбудованого в середовище офісної програми);
8.      растровий графічний редактор (на різних етапах навчання використовуються кілька різних за складністю графічних редакторів);
9.      текстовий процесор;
10.  редактор презентацій;
11.  програма для створення комп’ютерних публікацій;
12.  табличний процесор;
13.  програма для опрацювання аудіо й відеоданих і розроблення потокових презентацій;
14.  електронні словники і програми, призначені для перекладу;
15.  веб_браузер;
16.  навчальне середовище програмування;
17.  середовище розроблення програм.
Зміни у розподілі  годин за змістовними лініями
Було
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього
1
Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.
4
-
-
3
2
9
2
Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.
10
6
-
5
-
21







30
Стало
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

клас
клас
клас
клас
клас
Усього

1
Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.
Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.
6


10
10
26








26












Було
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

3
Інформаційні технології








3.1.
Створення та опрацювання текстових документів
-
8
-
6
5
19


3.2.
Створення та опрацювання графічних зображень
9
-
-
-
6
15


3.3.
Створення та опрацювання об’єктів мультимедія
-
4
-
6
-
10


3.4.
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій
9
-
-
-
6
15


3.5
Створення та опрацювання числових даних
-
-
8
10
-
18


Усього





77

Стало
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

2
Технології створення та опрацювання інформаційних об’єктів








2.1.
Створення та опрацювання текстових документів
5
-
-
-
8
13


2.2.
Створення та опрацювання зображень

-
-
12 
-
12


2.3.
Створення та опрацювання мультимедійних об’єктів
-
-
-
-
8


2.4.
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій
-
6
-
6


2.5
Створення та опрацювання електронних таблиць
-
-
 9
-
12
21


Усього





60

Було
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

4
Комп’ютерні мережі
-
8
4
-
16
28








28

Стало
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

3
Телекомунікаційні технології
4
7
4
 -
6
21








21

Було
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

5
Моделювання
-
-
3
-
6
9

6
Основи алгоритмізації та програмування
-
7
9
28
10
54



-
7
12
28
16
63

Стало
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

4
Моделювання, алгоритмізація та програмування
12
12
12
24
18
78








78

Було
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

7
Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових навчальних проектів
-
-
8
9
15
32

Стало
№ з/с
Змістові лінії
Класи та кількість годин

5 кл
6 кл
7 кл
8 кл
9 кл
Усього

5
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів
4
5
5
8
10
32

Було
8
Резерв
3
2
3
3
4
15
Стало
6
Резерв, повторення та узагальнення
4
5
5
8
6
28
Під час вивчення інформатики вчителі та учні матимуть можливість працювати із  підручниками та файлами заготовками для виконання завдань і практичних робіт розміщених в Інтернеті за адресами:
-                   «Інформатика» (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.);           
-                   «Інформатика»(Гуржій А.М., Карташова Л.А.,Лапінський В.В., Руденко В.Д.);
-                   «Інформатика» (Казанцева О.П., Стеценко І.В.): http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/875/, http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/862/ ;                                 
-                   «Інформатика» (Морзе Н.В., Вембер В.П.,Барна О.В.)                 : http://inf3-m.blogspot.com/, http://inf4-m.blogspot.com/, http://inf5-m.blogspot.com/, http://inf6-m.blogspot.com/, http://inf7-m.blogspot.com/,    http://inf8-st.blogspot.com/;
-                   "Інформатика" (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І. ,Чернікова Л.А. Шакотько В.В.): http://allinf.at.ua/ .
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 6-му класі за новими програмами з інформатики подано у додатку  до листа МОНУ від 29.08.2014           № 1/9-433 «Рекомендації щодо забезпечення навчального-виховного  процесу у 6-му класі загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році».
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 7-му класі за новими програмами з інформатики подано у додатку  до листа МОНУ від 26.06.2015            № 1/9-305 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році».
Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики в 9-х класах надруковано в Інформаційному збірнику МОН, №19-21, 2009р.
Для 5-х та 8-х класів така інформація буде подана пізніше на сайті МОНУ (www.mon.gov.ua).
Із результатами конкурсного відбору підручників для учнів 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів можна ознайомитися на сайті МОН за посиланням: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/konkurs-pidruchnikiv-2016/ . 

Старша школа
У 10-х та 11-х класах (для всіх профілів, окрім інформаційно-технологічного) вивчення інформатики здійснюється за двома рівнями:
 – рівень стандарту (із розрахунку 1 година на тиждень у 10-х та 11-х класах); 
– академічний рівень (із розрахунку 1 година на тиждень в 10-у класі та 2 години на тиждень в 11-у класі).
Програми вивчення інформатики в цих класах за відповідними рівнями, затверджені наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021 та розміщені на сайті МОНУ: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/
Інформуємо, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 21.05.2015 № 1/11-7136 з грифом «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» схвалено навчальну програму з інформатики для учнів 10-11-х класів інформаційно-технологічного профілю загальноосвітніх навчальних закладів (авт. С. Іщеряков).
Пропонуємо ті теми або питання програми, що вивчалися у попередніх класах в обсязі, який забезпечує рівень навчальних досягнень учнів, визначений відповідною державною програмою, розглядати на рівні повторення, узагальнення та систематизації. Вивільнені при цьому години можуть бути використані на збільшення часу на вивчення інших тем курсу або на вивчення курсів за вибором.
Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики в 10-х класах надруковано у Інформаційному збірнику МОН, № 25-27, 2010 р. у 11-х класах – у Інформаційному збірнику МОН, № 22-24, 2011 р.
Про організацію викладання інформатики
При викладанні предмету «Інформатика»  вчитель самостійно добирає засоби та методи подання навчального матеріалу, визначає форму проведення практичних та лабораторних робіт . Рекомендується використовувати в процесі навчання інформатики те програмне забезпечення і навчально-методичну літературу, яку рекомендовано або схвалено Міністерством освіти і науки України.
З метою реалізації практичної спрямованості курсу інформатики, незалежно від профілю навчання, віку учнів комп’ютерна техніка повинна використовуватися на кожному уроці інформатики. При проведенні всіх навчальних занять з інформатики здійснюється поділ класів на дві групи, за наявності в кожній групі не менше 8 учнів (наказ МОНУ № 128 від 20.02 2002).
При організації навчально-виховного процесу і оснащенні навчального середовища в кабінеті інформатики слід користуватись Листом МОН України № 1/9-497 від 17.07.2013 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів».
Ведення класного журналу здійснюється відповідно до:
-                    наказу Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015  № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення  Класного журналу в 1-4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 р. за № 472/26917 ;
-                    наказу Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 498 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» , в якому визначено порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики здійснюється відповідно до загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики:
-                    наказ МОНСМУ від 21.08.2013 №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (за стандартом 2011 року);
-                    наказ МОНСМУ від 30.08.2011 № 996 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти;
-                    критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. Затверджено Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13.04.2011 №329.
Календарне планування
Програми, затверджені МОНУ або ОІППО, є для вчителя орієнтиром для складання календарного плану. Вчителі інформатики можуть обрати власний підхід до структуризації навчального матеріалу, визначення послідовності його вивчення, а також методичних шляхів формування системи знань, умінь і способів діяльності, розвитку й соціалізації учнів. Вчитель може вносити до 15% змін, які стосуються порядку викладання тем та розподілу годин на вивчення тем Календарно-тематичне планування вчитель самостійно розробляє відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (без скорочень), особливостей навчального процесу в школі тощо. Наводимо приклад календарно-тематичного планування.
Олімпіади, конкурси та турніри
Документом, що визначає завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад, є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1099 від 22.09.2011 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 17 листопада 2011 року за № 1318/20056, зі змінами, внесеними згідно з наказами МОНмолодьспорту України № 29 від 16.01.2012 та № 360 від 26.03.2012) (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1318-11) та Правила проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів в Івано-Франківській області, затверджені наказом ГУОН № 554 від 25.09.2012.
З метою підготовки учнів до олімпіади з інформатики та знайомством з ресурсами для вивчення алгоритмізації та програмування рекомендуємо:
Основні ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування:
-                   http://e-olimp.com.ua - система проведення олімпіад з он-лайновою перевіркою;
-                   netoi.org.ua - Центр підтримки та проведення олімпіад школярів з використанням можливостей INTERNET;
-                   acmp.ru - Школа програмування;
-                   http://informatics.mccme.ru/moodle/ - дистанційна підготовка з інформатики;
-                   http://www.kievoi.ippo.kubg.edu.ua/kievoi/index1.html - Київські учнівські олімпіади з інформатики;
-                   http://www.uoi.in.ua - Матеріали українських олімпіад з інформатики;
-                   http://www.olymp.vinnica.ua/ - Центр підтримки та проведення олімпіад школярів з використанням можливостей Internet;
-                   http://www.ioinformatics.org/ - Сайт міжнародних олімпіад з інформатики;
-                   http://olymp.sumdu.edu.ua - Веб-ресурс підтримки та проведення шкільних та студентських олімпіад з інформатики;
Додаткові ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування
-                   Kodu Game Lab
-                   http://bit.ly/1Pb1cxh
-                   http://bit.ly/1JqPD0V
Он-лайн ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування:
-                   http://lightbot.com/
-                   https://game.kodable.com/
-                   https://goo.gl/AVXtsm
-                   https://blockly-games.appspot.com/?lang=ru
-                   https://www.playcodemonkey.com/
-                   http://thefoos.com/hour-of-code/
-                   http://code.org/
-                   http://codecombat.com/
-                   https://piktomir.niisi.ru/online/
-                   http://www.robozzle.com/
-                   https://www.codeavengers.com
Рекомендуємо у 2016/2017 навчальному році більше популяризувати серед учнів Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер-2015». Зокрема, розпочати роботу з учнями 2-7-х класів, долучивши спочатку їх до виконання завдань з архіву названого сайту, а потім – до самого конкурсу «Бобер-2016», який відбудеться на базі Львівського фізико-математичного ліцею 6-8 листопада 2016 року, згідно з листом МОНУ від 09.06.2016 № 2/2-14-1065-16 "Про підсумки Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності „Бобер” у 2015–2016 н. р. та організацію конкурсу „Бобер” у 2016–2017 н. р."
Починаючи з 2013 року факультет кібернетики та Український фізико-математичний ліцей Київського національного університету імені Тараса Шевченка проводить Дистанційний турнір з інформаційних технології серед учнівської молоді. Це – нове на освітній ниві змагання, яке поєднує в собі найкращі якості учнівської олімпіади з інформаційних технологій та досвіду проведення Інтернет-олімпіад в Україні.
Повідомляємо про те, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2016 №626 «Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад з математики, фізики, хімії, біології, географії, економіки, інформатики, інформаційних технологій у 2016/2017 навчальному році» у червні 2016 року розпочався заочний етап цих олімпіад. Всеукраїнські учнівські Інтернет-олімпіади з математики, фізики, хімії, біології, географії, економіки будуть проведені упродовж червня – грудня 2016 року на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів. З інформатики упродовж червня 2016 року – лютого 2017 року на базі фізико-математичної гімназії № 17 м. Вінниця. З інформаційних технологій – червня 2016 року – лютого 2017 року на базі Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Умови участі та завдання Всеукраїнських учнівських Інтернет–олімпіад знаходяться на сайтах відповідальних установ. Рекомендуємо сприяти залученню обдарованої молоді до інтелектуальних змагань.
Варіативна складова під час викладання інформатики
Рекомендуємо вивільнені навчальні години або додаткові навчальні години, взяті з варіативної складової навчальних планів, використовувати або на збільшення часу для вивчення окремих тем курсу, або на поглиблене вивчення тем: «Основи Інтернету», «Основи комп’ютерної графіки», чи інших за програмами курсів за вибором (див. перелік навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році» https://drive.google.com/file/d/0B3Rw5xlhpLwdazNJMmw4ZWRaUzg/view).
Наголошуємо на те, що у випадку, коли для викладання інформатики до навчальних планів уведено 2 години на тиждень за рахунок інваріантної частини навчального плану у 5-8-х класах, то розширення програми здійснюється за рахунок ведення спецкурсів з грифом МОН України. Рекомендуємо розробити власні спецкурси та подати їх на отримання грифа МОНУ.

Немає коментарів:

Дописати коментар